NyitólapRegisztrációBelépés
Hack & Slash stílusú xBox360-as játékok oldala
Leírások, vélemények, képek ...
Üdvözöllek Vendég | RSS
Honlap-menü

Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0

Belépés

Keresés

A Splatterhouse névvel az 1988-as évben találkozhatunk először. Ekkor jelent meg először árkádgépekre, majd később 8- és 16-bites otthoni játékgépekre. A kornak megfelelően oldalra mozgásos stilusban.A játék eléggé brutálisra, véresre sikerült, ezért a dobozára figyelmeztetéseket írtak. Ez volt az első játék amin figyelmeztetéseket olvashatott a szerencsés játékos, miközben a korhatáros besorolások jelzéseit még nem is vezették be.

E rövid bevezető után akkor nézzük a most megjelent verziót, ami tulajdonképpen újra feldolgozás. A fejlesztés négy évvel ezelőtt kezdődött, több csapat is dolgozott rajta, míg elkészült a végleges változat.

A játék során Rick Taylort fogjuk alakítani. Rick a barátnőjét, Jennifert kiséri el egy kastélyba, ahol egy biológus, Henry West, nagyszabású tervébe csöppennek bele. A Pokol és a Föld között rekedt démonokat, lényeket szeretné áthozni a világunkba. Terveinek megvalósításához ember áldozatra van szüksége, így Jennifer látogatása kapóra jön. Jennifert elragadja, Ricket pedig saját vérében fuldokolva magára hagyja. Már érzi hogy nem sokára elfogy minden ereje és véget ér az élete amikor egy hangot hall. A hang tulajdonosa egyezséget ajánl. Hogy Rick túlélje és Jennifer után indulhasson megköti az egyezséget, amit egy misztikus maszk ajánl. Mind ketten céljaikat szeretnék elérni, de egyedül egyiküknek nem sikerül. Szövetségük lényege, hogy Rick segít kiirtani a kastélyban lévő minden élőlényt, cserébe a maszk segít visszaszerezni a barátnőjét. Rick utolsó erejével felveszi a maszkot, minek hatására hatalmas, vérszomjas, ember alkatú vadálattá változik. Ezzel el is kezdődik a szörnyű mészárlás, és mindenki aki az útjába kerül cafatokban végzi.

A Splatterhouse nem gyerekeknek készült, hiszen mindenhonnan vér fog fröcsögni, miközben lényekkel kell elbánnunk a magunk módján, csöppet sem kíméletesen. A játékra a brutalitás jellemző, a képernyő 50%-át általában vér borítja, ami utunk során folyamatosan jelen van a különféle széttépések, kivégzések eredménye képpen. 18-as besorolást kapott, amit célszerű betartani és kiskorúakat nem engedni a közelébe. (Az oldalon lévő játékok nagy része egyébként sem kiskorúaknak való, erre a játékra padig főleg igaz a besorolás)

Három féle nehézségi szintet kapunk, melyből kettő az elején nyitva áll. A könnyű "coward", és a közepes "savage" már induláskor játszható, míg a nehezebb "brutal" csak a végigjátszás után nyílik meg. Az ellenfelek legyőzéséhez használhatjuk a puszta öklünket, vagy fegyvereket. Fegyverek lehetnek leszakadt végtagok (akár a sajátunk is), baseball ütő, láncfűrész, balta, penge, fadorong, lőfegyver, macsete is. Azonban ezek egy idő után elhasználódnak, és ismét csak a saját öklünkhöz vagyunk kénytelenek visszatérni. Az akciók nagy része hátul nézetes, melyet csak néha-néha szakít félbe egy-egy oldal nézetes. Előre haladásunkat gyilkos csapdák és többnyire ügyességet igénylő feladatok fogják lassítani.

A játék központi eleme a vér, mely nem csak látvány elemként van jelen. Van másik két fontos szerepe is. Az egyik, hogy ez által gyűjthetünk tapasztalati pontot, mellyel képességeinket növelhetjük meg, vásárlással. Javíthatjuk : akcióink gyorsaságán, ütésünk nehézségén, az elkapást, a sebességet, a támadásokat. Ezzel növelhető Rick élete, és fegyverforgatási jártassága. Valamint a maszk is tartogat még néhány rejtett tulajdonságot ami segítségünkre lehet. Másik szerepe vérbankjaink feltöltése. Ezt felhasználhatjuk saját magunk gyógyítására, vagy teljes feltöltődés esetén átváltozásra. Az átváltozást célszerű erősebb, vagy főellenfelekre tartogatni. Átváltozás után ugyanis sokkal erősebbek, brutálisabbak leszünk. Testünk tüskés lesz, kezünk helyett pengéket használhatunk, gyorsabbak és hatékonyabbak leszünk. Ahogy haladunk előre erre szükségünk is lesz az egyre erősebb ellenfelekkel szemben. Sajnos a harcrendszer nem annyira változatos. Két elem közül választhatunk, vagy ezek kombinációját : van egy gyors és egy lassú támadásunk.

A játékban eltévedni nem lehet, csak menni kell előre és irtani az ellenfeleket. Azonban egy kis segítséget beépítettek annak akinek ez mégis sikerülne. A D-pad felfele nyomásával segítséget kérhetünk, tekintetünk pedig arra fordul, amerre a megoldást találjuk. A grafika ugyan nem a mai kornak megfelelő, de az egymást követő, megszűnni nem akaró akció közben nem sok időnk lesz nézelődni. A szinkronhangok, poénok, és effektek nem sikerültek valami túl jóra. A zene viszont kifogástalan mind a stílusát tekintve (rock), mind az előadókat figyelembe véve (Mastodon, Lamb of God, ASG, Municipal Waste, Five Finger Death Punch, The Haunted, Mutant Supremacy, Terrorizer). Sajnos a játék menete egy idő után monotonná válik, nincsenek komoly ellenfelek, ismétli a már egyszer legyőzött szörnyeket. Az irányítás sem a legjobb amiért is elég sokszor fogunk elhalálozni. Ez többször előfordul rajtunk kívül álló ismeretlen okok miatt is (beszakadó padló, előbukkanó tüskék). A töltési idők is rémesen hosszúak, és a mentési helyek sem logikusan vannak elhelyezve. Ezek ellenére érdemes végigjátszani az egyszer már említett legerősebb szint megnyitásáért, melyhez egy még brutálisabb maszk is jár, hogy Rick még vadabb, félelmetesebb legyen. Ráadásul a végigjátszás után a játék extrái között megjelenik az eredeti Splatterhouse trilógia, az 1988-as első, az 1992-es második, és 1993-as harmadik résszel.

Splatterhause 1 - 1988 Splatterhouse 2 - 1992 Splatterhouse 3 - 1993
Splatterhouse 1 Splatterhouse 2 Splatterhouse 3

Kapunk egy Survival módot is, ahol a hullámokban érkező ellenfeleket kell legyőzni, lehetőleg minél többet (jutalom pontok járnak érte). A fő küldetés mellett gyűjtögethetünk is (a fonográfok felvételein megismerhetjük a professzor titkait, a fényképeken pedig Jennifer erotikus fotósorozatát tekinthetjük meg).

Aki értelmet, komoly játékot vár ettől a résztől az nagyot fog csalódni, azonban aki könnyed, vértől fröcsögő játékot keres annak több órányi szórakozást tud nyújtani. A megjelenéskori karácsonyi forgatagot remekül átvészelte, így érdemes egy próbat tenni vele.

 
Vélemények
----------------------------------------
Negatív Pozitív
"Mivel sok a vér benne sok kis Vérpistike meg fogja venni. Kár, hogy csak ennyire futotta ez a játék, többet vártam tőle."
----------------------------------------
"Véleményem szerint a fejlesztők játék alacsony teljesítményét a hektoliter számra kifröccsenő vérrel próbálták álcázni, ami manapság elég hatásos, bármilyen igénytelen játékról legyen is szó. Majd készítenek róla néhány sűrűn váltakozó kameranézetből álló trailert, alátesznek valami zúzós nótát és kész a siker. Sokan meg fogják venni, de sokan meg is bánják majd, hogy megvették.
Nagyrészt parasztvakítás."

----------------------------------------
"Szerintem az, hogy a töltési idők ennyire hosszúak és a checkpoint-ok ilyen rosszul pozicionáltak, már önmagában indokolja az osztályzatot, mert ezek olyan hibák amikre nincs mentség manapság, viszont a kettő kombinációja az már olyan gyilkos koktél ami egy tíz pontos játékot is lefelezne nálam."
----------------------------------------
"A checkpint-ok szerintem nem olyan rosszul vannak elhelyezve azért. Maximum 1-2 lehet a vége felé, általában igencsak korrekt módon vannak elhintve a pályákon. Pl. a boss fight-ok alatt több is van. Ha meg feltuningoltuk Rick-et, a legnehezebb fokozatot is át lehet szaladni 3 óra alatt... "
----------------------------------------
"Egy dolog, hogy neked meg a játék nem tetszik, de ezért nem kéne alul értékelni a hanyagolt műfajnak eme képviselőjét, mely élvezetes harcot képes elénk rakni, remek humorral fűszerezve, melyet megfejel a nem lekezelendő hang és látványvilág.

A Splatterhouse egy igen remek, egyedi darab a jelenlegi játék palettán, aki egy kicsit is vonzódik az e fajta akciózáshoz, annak kihagyhatatlan, mert jó ideig nem fog mással találkozni. De nem ezért kell értékelni a darabot, hanem mert tényleg remek teljesitményt nyújtott, bár közel sem annyit amennyit ki is lehetett volna hozni belőle. De ilyen dolgokat, mint töltés és checkpoint elosztási hiba kár megemliteni...az a baj, hogy sokan elpuhultak és ahol nincs örök élet, azzal már nem is tudnak játszani, de akkor ez nem nekik való, nem kell ilyet hibaként felróni.

Mellesleg a tesztből egyáltalán nem szűrődik le, hogy miért 5 pont, de ne legyen 5 pont, akkor miért középszerű?! Ezt nem ártott volna alaposan körülirni, mert igy csak azt látom, hogy neked nem jön be és pafff...

Simán 7 pont, objektiven szemlélve, mert szubjektiven 8 -ra is megemelem. Remekül idézi a 80 -as, 90 -es éveket, és nem technikailag."

----------------------------------------
"Nálam az év játéka. Kövezzetek meg vagy bánom is én. Nekem valamiért érdekes mód nem az agyon Hype-olt játékok, hanem ezek a "félresikerült" játékok tudnak valamilyen örömet okozni. Megfogalmazni sajnos nem tudom de ez az igazság. A fent leírt hibák egyébként igazak. teljesen egyet tudok érteni vele, főleg a töltési idő az ami valóban borzalmas. De nem minden napi játékról van ám itt szó. Ha valaki el kezd vele játszani elég nagy rá az esély hogy nehezen fogja tudni lerakni a konrollert.

Nagyon remélem hogy lesz folytatás."

----------------------------------------
"Bár igen érdekes, hogy a kritikusokat is megosztja a játék, mivel 4-8.2-ig értékelték, átlagban 6.6-ot kiadva, de az igazán meglepő, hogy a játékosok/felhasználók (gamespot.com) 7.5-re értékelték!"

Talán azért, mert ezt a játékot most kivételesen a játékosok jobban be tudták helyezni a számára megfelelő kategóriába, míg a kritikusok mindenhez hasonlítják magukban, amihez nem kéne.
Ez egy agyatlan, balról jobbra haladós hentelős horror-játék rebootja, amely tökéletesen vette az akadályt, és stílusában remekül sikerült, miközben fejet hajtott az eredeti epizódok előtt (millió utalás, visszakacsintás). Aki azokkal játszott szerette, aki meg a mai játékokat veszi alapul, az fanyalgott. Ez nem egy rpg, nem akció/kaland, hanem Splatterhouse, és aki ismeri a szót, az be is azonosította. Sok órányi bűnös élvezet.
A kamerával minimális gond van, ahogy a szaggatásokkal is, és ez max 7-8 pontra viszi le a játékot. Ja, kicsit hosszabb az alap töltési idő a szokásosnál (kábé 10-20 másodperccel)... megoldás: nem kell annyiszor meghalni.

Mindegy, bántás nélkül, de úgyis mindig annak van igaza, aki az adott oldalt üzemelteti, és az már csak büszkeségből sem fogja azt mondani, hogy "ezt most benéztem".

----------------------------------------
"Nagyon élvezetes és szórakoztató játék, a legjobban az tetszik eddig, amikor a húsvágóval levágom a fejüket meg az egyéb testrészüket és mind felrepül az égbe, ráadásul igen találó hangeffekttel látták el... Olyan röhögőgörcsöt kaptam mikor legelőször láttam, hogy addig nem is bírtam tovább játszani."
----------------------------------------
"Eddig nem játszottam vele sokat, nekem azok a részek tetszenek a legjobban amikor oldalnézet van! felidézi bennem a régi időket na meg a hentelés amikor kiírja, hogy mozgasd az anológ karokat vmien irányba és szakadnak a végtagok meg amikor a maszk beszólogat, hogy "még több vért akarok" vagy vmi hasonló"
----------------------------------------


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ikonok magyarázat

Az oldalon 5 új ikon jelent meg melyek a játékok leírásával kapcsolatosak.

Leírás
Felkerültek a leírások
Vélemények
Felkerültek a vélemények
Achievementek
Felkerültek az achievementek
Videók
Felkerültek a játékot bemutató videók
Játék képek
Felkerültek a játékból mentett, és azt bemutató képek.


Rövid hírek

Készülőben lévő játékokról röviden néhány mondatban.


Bayonetta 2.
Már egy ideje terjed a hír, miszerint elkészülhet a folytatása a játéknak. Azonban egymás után jelennek meg a hírt megerősítő, majd cáfoló nyilatkozatok. A kiadó részéről egy biztosan felmerült, hogy el kellene készíteni a folytatást, de még semmilyen terv nem készült a játékkal kapcsolatban.

Dante's Inferno 2.
Aki végig játszotta az első részt az találkozhatott egy felirattal : "coming soon"
Ez már akkor folytatással kecsegtetett. Azonban egyesek egy álláshirdetést a folytatás készítéséhez társítanak. A Visceral Games "Environment Artist" - "Vezető Designert" keres egy sikeres játék folytatásának elkészítéséhez.

Darksiders 2.
Jön a játék folytatása. Egyesek már a megjelenés dátumát is vélni tudják. Amíg megjelenik, addig is íme 9 újabb kép a játékból. bővebben...

Copyright MyCorp © 2024
Honlapszerkesztő - uCoz