NyitólapRegisztrációBelépés
Hack & Slash stílusú xBox360-as játékok oldala
Leírások, vélemények, képek ...
Üdvözöllek Vendég | RSS
Honlap-menü

Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0

Belépés

Keresés
Prototype 1 borító Fejlesztő : Radical Enetrtainment
Kiadó : Activision
Megjelenés : 2009. június 09.
Játék típusa : Akció
Multiplayer : Nincs
Prototype 1 logo

A Prototype egy teljesen nyílt világú, szabad játékmenetű akció játék. Főhőse Alex Mercer, akit saját múltjának árnyai kísértenek, és New York Cityben vívja titkos háborúját. A cselekmény egyre jobban bonyolódik, ugyanis saját eredetével kapcsolatban egy összeesküvésre bukkan mely az emberiség jövőjét is veszélyeztetheti.
Alex élete összeomlik mikor képességei birtokába jut. Az emberek félnek tőle, a kormány pedig ráállította a hadsereget, hogy bármilyen áron, de végezzenek vele. Nem tudja hogy valójában kicsoda, nem tudja kik a hozzátartozói, nem tudja kik azok akik ezt a szörnyűséget tették vele. Célja, hogy válaszokat kapjon a kérdéseire ezért elindul, hogy megkeresse a válaszokat, nem tudván azt, hogy a problémák csak egyre nagyobbak lesznek. Eljut Elizabeth Greene-hez, akiről úgy gondolta ha kiszabadítja akkor közelebb jut az igazsághoz. Sajnos tévedett. Greene megszökésével szörnyű vírus szabadult New Yorkra, amelytől fokozatosan szörnyteggé válnak a lakosok. Rá kellett jönnie, hogy a vírus kapcsolatban áll rejtélyes átalakulásával. Így tovább keresi a felelősöket.
A játék helyszínéül New York szolgál. Szabadon mozoghatunk, ugrálhatunk felhőkarcolóróll-felhőkarcolóra, magunk választhatjuk ki útvonalainkat, küldetéseinket, közöttük azt csinálhatunk, amit akarunk.
Alex különleges adottsággal bír - képes pillanatok alatt bárkinek, aki útjába áll, pontos másolatává válni, annak alakját, tulajdonságait, képességeit, erejét felvenni. Az alakváltásokkal képes bármilyen felületre felmászni vagy azon végigfutni, 30 emelet magasra felugorni és bármit megsemmisíteni. Az alakváltás azt is jelentheti, hogy Alex fegyvert is tud formálni karjaiból. Használhatunk támadófegyverként karmokat, de tudunk majd hatalmas pengéket, ostort, kalapácsot is növeszteni, sőt izomzatunkat is megerősíthetjük. Ekkor azt vághatunk az ellenfeleinknek ami a kezünk ügyébe akad. Védekezésképpen a saját készítésű pajzs áll rendelkezésünkre, a tömegből speciális látásunkkal szűrhetjük ki az ellenfeleket és a fertőzötteket. Összesen 5 féle támadófegyverünk (karmok, csápok, nagyobb izmok, keményebb öklök, penge) és 2 féle pajzsunk van.
Minden tulajdonságunkat fejleszthetjük a játék során kapott pontokból. Folyamatosan új mozdulatot, mozdulat kombinációt tanulhatunk a verekedéshez és a kaszaboláshoz. A játék szabadsága itt is jelen van, sőt akkor válik igazán élvezetessé ha a feladatokat a lehető legkülönfélébb módon oldjuk meg.
A megszerzett pontokat a küldetések végén nézhetjük meg. A megszerzett pontok mennyisége attól függ, hogy mekkora pusztítást végeztünk az ellenfél soraiban. Pontokat kapunk a mellékküldetésekért, amelyek a játékban teljesített feladatok végrehajtásáért nyílnak meg. Meg kell keresni a térképen megjelölt helyet, majd megoldani a feladatot (pl. versenyezni kell, gyilkolni minél jobb eredménnyel.) A játékban gyűjtögetésre is van mód, melyekért szintén pont jár. Össze lehet gyűjteni : kétszáz kék, és ötven lila, tippeket adó gömb van elrejtve szerte a városban. 130 embert kell megkeresnünk, akik a játék történetét mesélik el. További pontszerzési lehetőség az egyes vírusos területek megtisztítása. Ugyan később ezek újból vírusosak lesznek, de újból és újból meg lehet tisztítani a területet, amiért minden egyes alkalommal pont lesz a jutalmunk.
Rögtön a játék elején megtapasztalhatjuk Alex erejét. A Time Square-re vezető egyik sugárút végén vagyunk, közeledünk a tér felé, miközben félrelökjük az utunkba kerülő embereket, felborítjuk vagy átugorjuk az autókat, kidöntünk egy-két villanyoszlopot. Hatalmasakat ugrálunk, majd felfutunk a szemközti felhőkarcoló oldalára, hogy a tetejéről leugorva tucatnyi katona közé csapódjunk. A katonaság kétségbeesetten próbál védekezni gépfegyverrel és rakétavetővel. Különleges képességeinknek köszönhetően először pajzsot majd karmokat formálunk karjainkból. Ez lenne a befelyezés egy pillanata. Ugyanis egyes mozifilmekre jellemzően ugrunk egyet az időben és visszakerülünk 18 nappal korábbra, ahol is kezdődik a játékunk. Alex egy ágyon ébred : nem tudja kicsoda, nem tudja hol van, nem tudja mi van vele.
A történet többi részletét a küldetésekből, illetve egyes szereplők emlékeiből tudhatjuk meg. Alex egyik legkülönösebb képessége, hogy a szereplők megölése után nem csak a kinézetüket és képességeiket tudja használni, hanem emlékeiket is. Ezekből az emlékekből, melyek rövid átvezetőkben, képekben jelennek meg, lehet összerakni a történet minden apró részletetét. A térkép külön jelöli, de egyes embereket (összesen 130-at) érdemes megkeresni. Ugyanis tőlük sok fontos információt kaphatunk ügyünkkkel kapcsolatban, valamint tőlük tanulhatunk meg egy-két dolgot, pl.: tankot, helikoptert vezetni. Átváltozni nem csak szörnyekké tudunk, hanem ellenfeleink alakját is felvehetjük. Így fordulhat elő, hogy katonaként be tudunk lopakodni katonai bázisokra és szerzhetünk meg fontos információkat, esetleg katonai járműveket. Azonban az ellenfeleink sem buták. Ismerik a képességeinket, speciális eszközökkel, detektorokkal figyelik a terepet. Így akár le is lepleződhetünk, és vannak esetek amikor inkább célszerű futni, mint szembeszállni az ellenfeleinkkel. Harc közben így meg is fogunk sebesülni, de akár gyógyulhatunk is ellenfeleink elfogyasztásával.
Ha van egy kis időnk körül is nézhetünk New York-ban. A grafika nem lett valami csodálatos. New York egyes területei elég jól jelennek meg a játékban, aki már járt ott annak egyes területek ismerősek is lehetnek pl.: Time Square, Central Park. A város mintha ténylegesen élne, a környezetünkben lévő szereplők, emberek elég valósághűen reagálnak a történésekre. Harc közben az emberek egymáson taposva menekülnek, az autók összeütköznek és felborulnak, a katonaság semmivel sem foglalkozik csakhogy elérje a célját, még a civil lakosokkal sem. Bizonyos jelenetekben elég sok alakot, tárgyat mozgattak meg a készítők, így kompromisszumra kényszerültek. Azonban ez nem magyarázza, hogy nagyrészt miért kapunk elmosódott, kevésbé kidolgozott karaktereket és környezetet.
A Prototype nagyon jó játék lett, azonban nem hibátlan. A mesterséges intelligencia lehetett volna jobb is. Pl. a katonák csak akkor vesznek észre bennünket, ha előttük alakulunk át, vagy a detektorok jelzik ottlétünket. Az nem zavarja őket, hogy egy körözött kapucnis alak ugrál előttük emberileg lehetetlen magasságokba.
Az irányíthatóságon is lehetett volna még mit javítani. Alapvetően nem rossz, a hibák nagyrészt közelharcnál jelentkeznek. Ha nem figyelünk jól a célzásra akkor sokszor elő fog fordulni, hogy nem azt tesszük amit szeretnénk. Szerencsére ez máshol pl. mozgásoknál nem jelentkezik, van ahol néhány mozdulatot automatikusan végez el főhősünk (futás közben átugorja az előttünk lévő akadályt).
Játék közben ha úgy támad kedvünk akkor járművekbe is bele ülhetünk, néhol ez kötelező elemként is megjelenik. Ekkor tankot vagy hellikoptert fogunk vezetni.
A játék hosszára nem lehet panasz. Mellékküldetések nélkül kb. 8-10 óra a játék idő, de ha ezeket is elvégezzük akkor a kétszeresére is nyúlhat.

 
Vélemények
----------------------------------------
Negatív Pozitív
"Nem rossz játék, bár a város megjelenítése nem túl változatos."
----------------------------------------
"Kicsit unalmas az állandó hentelés, de nem rossz játék."
----------------------------------------
"Jó játék de én grafból többet vártam. Meg a vége fele kicsit uncsi már, legalább is nekem az volt."
----------------------------------------
"Valóban jó játék lett, meg szuper volt csak ugyanabba a hibába estek mint már sok más game-nél is, hogy hiába a nagy tér meg a szabad mozgás, unaaalmassá válik. Nem tudom miért de egy idö után már nincs kedve az embernek melléküldizni benne."
----------------------------------------
"Kipróbáltam, szerintem remek ötletek voltak benne, de nem bírtam sokáig az irányítást, meg a folyamatos hentet. Hiába az én lelkem már végleg más stílusú játékok rabja."
----------------------------------------
"A harc elég jó benne, de amúgy kicsit tényleg egysíkú."
----------------------------------------
"Most már több mint egy hónapja nem játszottam vele. Az tény hogy egy idő után sajnos elég unalmassá váik. Viszont a különböző kombók/fejlődések még mindig tetszenek benne. Szóval ajánlom azért mindenkinek, főleg annak aki szereti az akciójátékokat."
----------------------------------------
"Ha 2008 as lenne akkor azt mondanám hogy az év játéka, de mivel ez évben túl sok jó játékot csináltak most nem jött be. De azért nagyon király ez a játék, anyira nyomtam hogy nem bírtam abbahagyni."
----------------------------------------
"A játékélmény engem abszolút lenyűgözött. Tényleg nem valami látványos a város, de irtó klassz, hogy a hatalmas területet az első perctől kezdve be lehet járni, és bárhol szét lehet zúzni a jó munkásembereket (persze aki bróker vagy hasonló, az előbbi jelzőt ne vegye magára). Nekem főleg az autók és emberek dobálása tetszett, marha hangulatos, ahogy Magdi anyus csattan egyet a furgon szélvédőjén (szegény). "
----------------------------------------
"Nekem nagyon bejött az állandó hentelés, meg a nagy bejárható terület amiközt sok minden érdekeset csinálhatsz."
----------------------------------------
"A játék tökéletesre sikerült szerintem, a mellékküldetéseket igaz meg lehet unni, de aki kihívást akar az némelyikben megtalálja. Nem 1 megizzasztott, de valamelyikhez sajnos nem voltam elég ügyes, hogy megcsináljam."
----------------------------------------

 

Achievementek

Revenge Revisited
Complete Story Mode on Hard difficulty. (60)

Endless Hunger
Consume 200 characters to boost your health. (10)
Trail Of Corpses
Kill 53596 infected. (30)
Wrecking Yard
Destroy 2000 vehicles. (20)
Misconception
Destroy 25 infected Water Towers before they hatch. (20)
Brain Trust
Complete all Consume Events. (20)
Streerwise
Collect all Landmark collectibles scattered across New York City. (50)
Polymath
Collect all Hint Collectibles scattered across New York City. (40)
Half - Truths
Complete a mission without causing a single Military Alert. (10)
Manking is Your Mask
Complete 3 missions without causing a single Military Alert. (40)
The Butcher
Kill 50 characters in 5 seconds. (30)
Return Fire
Catch any object tossed by a Hydra, and throw it back. (10)
Gunning
Destroy 20 Helicopters in a single Helicopter flight. (10)
Cleanup
Kill 15 characters with a single Whipfist attack. (10)
The First Thread
Unlock the Web of Intrigue. (10)
Self - Deception
Discover what happened to Alex Mercer through the Web if Intrigue. (20)

Web of Knowledge
Acquire all nodes of the Web of Intrigue. (60)

It's Him!
Patsy 5 military personnel. (10)
In Plain Sight
Evade 10 strike teams. (10)
Infiltrator
Infiltrate 10 Millitary Bases disguised as a Commander. (20)
Threat Elevated
Destroy 25 strike teams. (20)
Repossession
Seize 50 vehicles from enemy hands. (10)
SME
Gain the ability to drive and fly all vehicles. (20)
Surface - To - Air
Shoot down 50 helicopters while driving armor. (10)
Evolutionary Step
Use the Upgrade Menu to acquire an Upgrade. (10)
Unnatural Selection
Acquire all available upgrades. (40)
The Cleaner
Destroy 10 Military Bases or Infected Hives in New York City. (20)
In The Web
Consume 50 Web Targets. (20)

Au
Achieve a rating of Gold or better in all Events. (40)

Nice Guy
Complete the game while consuming 10 Civilians or fewer. (40)
Hard To Kill
Complete Story Mode in any difficulty without dying. (60)
Speed Bumps
Run over 500 characters in a single tank. (20)
Pt
Achieve a Platinum Medal in all Events. (60)
Crossing The T
Secret Achievements
You've completed the Hunter Boss Encounter. (10)
Errand Boy
Secret Achievements
You've completed the Specialist Fight. (10)
Children Of Blacklight
Secret Achievements
You've completed the Supreme Hunter Boss Battle. (20)

On Instinct
Secret Achievements
You've completed the Mother Boss Battle. (20)

One Thousand Suns
Secret Achievements
You've completed the Supreme Hybrid Boss Battle. (40)
Hope
Secret Achievements
You've discovered the truth behind Hope, Idaho. (20)
Origin
Secret Achievements
You've discovered the history of Elizabeth Greene. (20)

 

Prototype 1 Brutal Bosses trailer

 

Prototype 1 Military Hardware trailer

 

Prototype 1 Official Intro Cinematic trailer

 

Prototype 1 Shapeshifting Powers trailer

 

Prototype 1 E3 Launch trailer


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ikonok magyarázat

Az oldalon 5 új ikon jelent meg melyek a játékok leírásával kapcsolatosak.

Leírás
Felkerültek a leírások
Vélemények
Felkerültek a vélemények
Achievementek
Felkerültek az achievementek
Videók
Felkerültek a játékot bemutató videók
Játék képek
Felkerültek a játékból mentett, és azt bemutató képek.


Rövid hírek

Készülőben lévő játékokról röviden néhány mondatban.


Bayonetta 2.
Már egy ideje terjed a hír, miszerint elkészülhet a folytatása a játéknak. Azonban egymás után jelennek meg a hírt megerősítő, majd cáfoló nyilatkozatok. A kiadó részéről egy biztosan felmerült, hogy el kellene készíteni a folytatást, de még semmilyen terv nem készült a játékkal kapcsolatban.

Dante's Inferno 2.
Aki végig játszotta az első részt az találkozhatott egy felirattal : "coming soon"
Ez már akkor folytatással kecsegtetett. Azonban egyesek egy álláshirdetést a folytatás készítéséhez társítanak. A Visceral Games "Environment Artist" - "Vezető Designert" keres egy sikeres játék folytatásának elkészítéséhez.

Darksiders 2.
Jön a játék folytatása. Egyesek már a megjelenés dátumát is vélni tudják. Amíg megjelenik, addig is íme 9 újabb kép a játékból. bővebben...

Copyright MyCorp © 2024
Honlapszerkesztő - uCoz