NyitólapRegisztrációBelépés
Hack & Slash stílusú xBox360-as játékok oldala
Leírások, vélemények, képek ...
Üdvözöllek Vendég | RSS
Honlap-menü

Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0

Belépés

Keresés
Castlevania Lord of Shadoe borító Fejlesztő: Mercury Steam Entertainment
Kiadó: Konami
Megjelenés: 2010. október 07.
Játék típusa: Akció
Multiplayer : Nincs
Castlevania Lord of Shadow logo

 

A castlevania sorozat a játékok közül az egyike azoknak mely a legrégebbre tekint vissza, és a legnagyobb rész számmal büszkélkedhet. Az 1986-ban megjelent első részt több mint 30 követte.
A kezdeti időkben a játékokra a 2D-s megjelenítés volt jellemző. Idővel azonban ez változott, ahogy a kor megkövetelte. Nincs ez másként a 2010-ben megjelent Lords of Shadow alcímet viselő résznél sem. A játék bejelentése ugyan már 2009-ben megtörtént, de csak 2010-re készült el véglegesen. A megjelenése, a játszhatósága, a zenéje, a hangjai mind megfelelnek az elvárásoknak. A története azonban nem változott, hiszen ez is a Belmont család farkasemberek és vámpírok elleni küzdelméről szó. A mostani rész néhány dologban hasonlít az elődjeihez, és van amiben jelentősen eltér. A régi játékokra a 2D-s oldalra, felfelé és lefelé mozgás volt jellemző, ebben a részben a hack'n slash stílussal találkozhatunk. A főszereplő, Gabriel Belmont, csak a nevével kapcsolódik a régebbi részekhez minden másban eltér.

A mostani történetben Gabriel Belmont a Fény Testvériségének a harcosa. Egy célt tűzött ki maga elé megtalálni gyerekkori szerelméből lett feleségének, Marie-nek, a gyilkosát és bosszút állni. A történeten egy mesélő vezet minket végig. Később még visszatérünk a hangokra, de ide tartozik a mesélőnek a hangját kölcsönző Patrick Stewart, aki sokaknak az X-Men filmekből lehetismerős. A hangok mellett a zenei hátteret is nagyon jól eltalálták.

A játék egy kis faluban kezdődik. Éjszaka van, telihold, szakadó eső, és rettegő parasztemberek állnak szemben dühödt vérfarkasokkal. Gabrielnek ekkor még egyetlen fegyvere van, egy láncra szerelt kerszt. Ahogy a játékban haladunk előre mind a kerszt ereje, mind karakterünk harci tudása nőni fog. Ez egyrészt köszönhető a játékba épített fejlődési rendszernek, másrészt a legyőzött ellenfelekből gyűjthető tapasztalati pontoknak. A pontok beváltásával tudjuk a keresztünket egyéb tulajdonságokkal felruházni, ütéskombinációkat venni, korábban megszerzett képességeinket fejleszteni. Így juthatunk hozzá a későbbiekben tőrökhöz, szenteltvízzel töltött fiolához, és így kaphatunk időnként segítséget tündérektől. Ha elég kitartóak és elszántak vagyunk a játék végén 40-től is több mozdulat tulajdonosai lehetünk.

A játék stílusára azonban nem csak a harc jellemző, hanem a mágia használat is. Ez egy később megnyíló lehetőség, melyet egy fény és egy sötétség medál, és egy mágikus rúna szolgáltat. Ezek használatával visszatudjuk tölteni életerőnket, meg tudjuk növelni támadási erőnket, és a pályákon lévő átjárókat nyithatjuk ki. A medálok fejleszthetőek a meghalt lovagoktól elvett kristályokkal. Mint ahogy a mozdulatainkból sok van, úgy az ellenfeleinkre is ez igaz. Találkozhatunk kisebb vérfarkasokkal, különböző trollokkal, óriás pókokkal, szárnyas lényekkel, vérszomjas fenevadakkal, és a tőlük sokkalta nagyobb titánokkal. Ezek közül a nagyobb lényeket saját hasznunkra is használhatjuk. Meglovagolva őket elpusztíthatunk kisebb ellenfeleket, kapukat tudunk velük betörni, szakadékokat ugorhatunk át, sziklákat és falakat tudunk megmászni velük. A játék menüjében ezekről a fenevadakról egy kis ismertetőt, leírást is találunk.

A játék 12 fejezetből áll, mely több részre van osztva, és mindegyikben találunk főellenfelet. Az elején a főellenfelek kisebbek, melyek a játék folyamán később már normál ellenfelekként is megjelenhetnek. További két fajtájuk létezik a nagyobb főellenfelek és a titánok. Ezeket már nem olyan könnyű legyőzni, csak akkor sikerül ha felmászunk rájuk és megtaláljuk a gyenge pontjukat. A játék persze nem csak az ellenfelek irtásáról szól. A feladatokhoz oda is kell jutnunk, így mászkálhatunk eleget, ezen kívül találkozhatunk jó pár logikai feladattal is.

A grafika, köszönhetően a MercurySteam odaadó munkájának hála, nagyon jól néz ki. Játék közben, ha van egy kis időnk érdemes e környezetünket is szemügyre venni. Nagyon szépen és részletgazdagon van minden kidolgozva. Szépen zöldellenek az erdők, a hegyoldalakat kisebb-nagyobb vízesések tarkítják, a hegycsúcsokat hó- és jégtakaró fedi. A sorból az ellenfeleket és a karaktereket se hagyjuk ki, mert ezek is remekül néznek ki. Az átvezető jelenetek már majdnem filmszerű élményt nyújtanak, s nem csak a fejezetek elején és végén jelennek meg, hanem közben is.

Egy jó játék készítéséhez elengedhetetlen a jó aláfestő zene. Jelen esetben a pozsonyi szimfonikus zenekar néha lassú, néha pörgős zenéjét hallgathatjuk nagy csodálattal. Egy érdekes hír azoknak akik vásárlás előtt állnak : A gyűjtői változatban a játék zenéjét egy külön albumon is elhelyezték, hogy játék nélkül is lehessen hallgatni. A mesélő hangján kívül más híresség is hallható a játékban. Robert Carlyle - Transpotting,Eragon,Bérgyilkosok viadala, Jason Isaacs - Harry Potter sorozat (Lucius Malfoy),Elrabolva,Szmokinger, Natascha McElhone - Truman Show,Ronin,Az ördög maga.

Sajnos a sok jó tulajdonság mellett akad néhány apróbb baki is. Az ilyen stílusú játékokhoz nem feltétlenül kell térkép. Azonban itt a pályák összetettsége miatt bizony jól jönne egy kis segítség, hogy ne tévedjünk el. A másik abróbb hiba kameraváltáskor fedezhető fel, mely a karakterünk mozgásában nyilvánul meg. Nem arra megy amerre szeretnénk, ha vált a kamera nézete. Még egy dolog van hátra, ami tulajdonképpen nem is hiba. Az ötlet mely a játék készítését vezérelte nem saját ötlet. Több elemét más játékokból emelték át (God of War - kamera kezelés, shadow of Colossus - főellenfelek, Faun labirintusa - lények kinézete).

Ezek azonban senkit ne risszanak el, mert a játék igenis élvezetesre sikerült.

 
Vélemények
----------------------------------------
Negatív Pozitív
"Ami nekem negatívum az a gyenge történet (mondjuk a sorozat nem is erről híres), az hogy pár helyen számomra nem igazán volt tiszta, hogy akkor most mit, hova merre, vagy akkor oda kéne ugorni vagy mégsem? dolog. Na meg a GoW nyúlások. Eleinte egyáltalán nem volt zavaró, ok a harc az majdnem egy az egyben az, de nem foglalkoztatott, viszont amikor már bejöttek azok az ismerős kameraállások, a zene amikor erőteljesen megszólalt izgalomfokozóként és ráközelített a kamera egy nagyobb építményre, vagy amikor a láncon kellett eljutni az egyik toronyból a másikba ott már egy kicsit húztam a számat."
----------------------------------------
"A zenék bántanak engem is. Hiszen olyan klasszikus számokkal rendelkezik a sorozat, ami még a Final Fantasy-nak van, és ezeket nem újra keverni nagy hiba."
----------------------------------------
"Engem leginkább az zavar, hogy nem érzem a "metroidvania"-s fílinget. Persze, vissza lehet menni, meg érdemes is néha egy-két új képeség után, de mégsem ugyanaz, mint a nálam etalon Symphony of the Night-ban. Valamint a megvehető plusz képességeket én sem érzem valami erősnek. Lehetett volna helyette inkább olyan képességeket belerakni, amivel ténylegesen új helyszíneket lehetne bejárni a régieken. És ezzel még azt is kiküszöbölhették volna, hogy 1-2 pálya röhejesen rövid."
----------------------------------------
"Több mint 20 órám van benne nehéz fokon és egyszerűen imádom a látványvilágot, a történetet és az egészet úgy ahogy van. A logikai feladatok nagyon erősek."
----------------------------------------
"Bitang jó lett. Meglepően jó lett az elődjeihez képest, nekem azok valahogy nem nagyon jöttek be, ez viszont viszi a pálmát magasan!"
----------------------------------------
"Nagyon szép grafika, amihez párosul egy eszméletlenül jó hangulat, nekem például az első négy rész hangulatához és stílusához hasonlít, és ez az a nyugati fantasy világ az ami nekem nagyon bejön, ellentétben a szinte összes nyugati rpg-vel. Játékmenetben is nagyon tetszett, hogy a régebbi játékokat idézi, mind a nehézséggel, mind az ugrabugrálással és a pálya felépítéssel, de ide sorolhatóak a logikai feladványok is. Boss harcok, és a rengeteg féle ellenfél, plusz a rengeteg helyszín, gyakorlatilag mindent bejárunk szintén marha nagy pozitívum nálam."
----------------------------------------
"Bár én nagyon elfogult vagyok, és komoly hibát sem tapasztaltam (szubjektív módon, ami engem igazán zavart volna) azt kaptam, amit 2010-ben a Castlevania címtől vártam, és valóban, végre sikerült 3D-be vinni a sorozatot, méghozzá száz százalékosan. Benne van egy csomó dolog, ami a szériára jellemző, kicsit újítottak is a fejlesztők, jó a harcrendszer, jók a speciális cuccok, az ellenfelek, a helyszínek, a hangulat a zene pedig odaver."
----------------------------------------
"Korrekt játék, jól szórakozom vele. Lehet sorolni a hibáit, és az erényeit, engem valahogy megfogott az egész világ, amit a srácok felépítettek, alapvetően dinamikus, és kellően brutális a rendszer, mostanság a monumentalitás a gyengéim között van, akármennyire is közhely."
----------------------------------------
"ATOM játék!!!!! Aki szereti egy kicsit is a hac k& slahst, netán még a Castlevania sorozat is bejön neki, annak maga a paradicsom. Tényleg nem mutat sok újat, de amit tud, azt nagyon odarakja. (Hasonlóan mint a Darksiders)"
----------------------------------------
"Brutálisan jó lett, pont annyit loptak amennyit kell, plusz van benne egy kis újdonság is."
----------------------------------------
"Nekem a generáció legjobb H&S játéka, pedig iszonyat nagy GoW rajongó vagyok. Az első Castlevania játék volt amivel játszottam, számomra egyedi hangulatú tartalmas játék volt olyan játékmenetbeli dolgokkal (felfedezés; ugrabugra és puzzle részek, ellenfelek nélkül) amik nekem nagyon bejöttek. Szerintem a Konami egy új AAA kategóriás sorozatot indított el ezzel a résszel aminek én nagyon örülök. A játékmenetben voltak hiányosságok amiken lehet még csiszolni, a zenék nem voltak különösebben rosszak vagy jók, számomra hozták a kötelezőt. Aki pedig az akadozás, vagy a belassulás miatt kihagyja a játékot az csak magára vethet, mert olyan grafikát pakol a képernyőre a cucc, hogy az a pár alkalom (amit én fel se tudok idézni, hogy egyáltalán volt e, vagy csak belémbeszélték) fel sem tűnik. A fix kamerát meg vagy elfogadja valaki, vagy nem, én is forgattam volna pár helyen a kamerát, olyan gyönyörű volt a táj, de azért volt olyan gyönyörű, mert fix volt a kamera. Bravo Konami és Mercurysteam. Nem hittem volna, hogy a Jericho után még valaha is ilyet mondok, de várom a következő játékotokat."
----------------------------------------

 

Achievementek

Master Archiver
Teljesítsd az összes próbát. (50)
Dark Collector
Gyűjtsd össze az összes, 30db Sötét drágakövet (20)
Light Collector
Gyűjtsd össze az összes, 30db Világos drágakövet (20)
Green Collector
Gyűjtsd össze az összes, 30db Élet drágakövet (20)
Master Jeweler
Gyűjtsd össze az összes elrejtett Mágikus drágakövet. (25)
Master Philanthropist
Vásárold meg az összes extra műalkotást. (20)
Skirmish
Teljesítsd az összes pályát Esquire nehézségi szinten. (15)
Gest
Teljesítsd az összes pályát Warrior nehézségi szinten. (20)
Crusade
Fejezd be az összes pályát Knight nehézségi szinten. (30)
Epic Victory
Teljesítsd az összes pályát Paladin nehézségi szinten. (40)
Welcome To The Club
Vásárolj meg egy combót. (15)
Brawler
Vásárolj meg 15 combót. (20)
Master Fighter
Vásárold meg az összes combót. (25)
Experienced
Szerezz 1000 tapasztalati pontot. (10)
Seasoned
Szerezz 20000 tapasztalati pontot. (15)
Veteran
Szerezz 100000 tapasztalati pontot. (30)
Master Improver
Keresd meg az összes titkos Testvériség bárkát. (25)
Eleventy Party
Teljesíts minden pályát 110%-os szinten. (40)
Chapter I.
Secret Achievements
Teljesítsd az 1. pályát. (10)
Chapter II.
Secret Achievements
Teljesítsd a 2. pályát. (10)
Chapter III.
Secret Achievements
Teljesítsd a 3. pályát. (15)
Chapter IV.
Secret Achievements
Teljesítsd a 4. pályát. (15)
Chapter V.
Secret Achievements
Teljesítsd az 5. pályát. (20)
Chapter VI.
Secret Achievements
Teljesítsd a 6. pályát. (20)
Chapter VII.
Secret Achievements
Teljesítsd a 7. pályát. (25)
Chapter VIII.
Secret Achievements
Teljesítsd a 8. pályát. (25)
Chapter IX.
Secret Achievements
Teljesítsd a 9. pályát. (25)
Chapter X.
Secret Achievements
Teljesítsd a 10. pályát. (30)
Chapter XI.
Secret Achievements
Teljesítsd a 11. pályát. (30)
Chapter XII.
Secret Achievements
Teljesítsd a 12. pályát. (35)
Trials - Chapter I.
Secret Achievements
Teljesítsd az összes próbát az 1. pályán. (25)
Trials - Chapter II.
Secret Achievements
Teljesítsd az összes próbát a 2. pályán. (25)
Trials - Chapter III.
Secret Achievements
Teljesítsd az összes próbát a 3. pályán. (25)
Trials - Chapter IV.
Secret Achievements
Teljesítsd az összes próbát a 4. pályán. (25)
Trials - Chapter V.
Secret Achievements
Teljesítsd az összes próbát az 5. pályán. (25)
Trials - Chapter VI.
Secret Achievements
Teljesítsd az összes próbát a 6. pályán. (25)
Trials - Chapter VII.
Secret Achievements
Teljesítsd az összes próbát a 7. pályán. (25)
Trials - Chapter VIII.
Secret Achievements
Teljesítsd az összes próbát a 8. pályán. (25)
Trials - Chapter IX.
Secret Achievements
Teljesítsd az összes próbát a 9. pályán. (25)
Trials - Chapter X.
Secret Achievements
Teljesítsd az összes próbát a 10. pályán. (25)
Trials - Chapter XI.
Secret Achievements
Teljesítsd az összes próbát a 11. pályán. (25)
Trials - Chapter XII.
Secret Achievements
Teljesítsd az összes próbát a 12. pályán. (25)

 

Castlevania Lord of Shadow Extended Trailer

Castlevania Lord of Shadow Gamescom 2010. Trailer

Castlevania Lord of Shadow In Depht Trailer

Castlevania Lord of Shadow Epic Trailer
A bemutató a Tokió GameShow-ra készült, ezért japán szinkron hangja van, angol felirattal


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ikonok magyarázat

Az oldalon 5 új ikon jelent meg melyek a játékok leírásával kapcsolatosak.

Leírás
Felkerültek a leírások
Vélemények
Felkerültek a vélemények
Achievementek
Felkerültek az achievementek
Videók
Felkerültek a játékot bemutató videók
Játék képek
Felkerültek a játékból mentett, és azt bemutató képek.


Rövid hírek

Készülőben lévő játékokról röviden néhány mondatban.


Bayonetta 2.
Már egy ideje terjed a hír, miszerint elkészülhet a folytatása a játéknak. Azonban egymás után jelennek meg a hírt megerősítő, majd cáfoló nyilatkozatok. A kiadó részéről egy biztosan felmerült, hogy el kellene készíteni a folytatást, de még semmilyen terv nem készült a játékkal kapcsolatban.

Dante's Inferno 2.
Aki végig játszotta az első részt az találkozhatott egy felirattal : "coming soon"
Ez már akkor folytatással kecsegtetett. Azonban egyesek egy álláshirdetést a folytatás készítéséhez társítanak. A Visceral Games "Environment Artist" - "Vezető Designert" keres egy sikeres játék folytatásának elkészítéséhez.

Darksiders 2.
Jön a játék folytatása. Egyesek már a megjelenés dátumát is vélni tudják. Amíg megjelenik, addig is íme 9 újabb kép a játékból. bővebben...

Copyright MyCorp © 2024
Honlapszerkesztő - uCoz