NyitólapRegisztrációBelépés
Hack & Slash stílusú xBox360-as játékok oldala
Leírások, vélemények, képek ...
Üdvözöllek Vendég | RSS
Honlap-menü

Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0

Belépés

Keresés
Bayonetta borító Fejlesztő : Platinum Games
Kiadó : SEGA
Megjelenés : 2010. január 08.
Játék típusa : Akció
Multiplayer : Nincs
Bayonetta logo

 

A játékot híres-neves készítők tudhatják magukénak. Olyanok mint Hideki Kamiya (Resident Evil 2, Devil May Cry, Okami...stb), Tomonobu Itagaki (Ninja Gaiden, Dead or Alive...stb). Ezért a közönség részéről elég nagyok voltak az elvárások.

Bayonetta a régmúlt idők boszorkány családjának leszármazottja, akinek emlékei csak homályosan, foszlányokban törnek elő. Ezért elindul, hogy kalandjai során megismerje múltját. Útja során Vigridbe érkezik ahol természetfeletti lényekkel és a sötétség angyalaival veszi fel a harcot. Egyszerre négy fegyverrel tudunk harcolni, kettővel a kezünkben és egy-egy van mindkét cípőnkhöz erősítve. Használhatunk kardokat, lőfegyvereket, ostorokat és egyéb fegyvereket is amiket a későbbiek során az ellenfelektől szerzettekkel egészíthetünk ki.
Egy boszorkánytól a mágia is elvárható. Ehhez a varázserőt úgy szerezhetünk, hogy minél több ellenféllel, minél rövidebb idő alatt végzünk.
A bejárható világot különböző pályarészekre osztották, mely látványvilágában az európai középkorhoz hasonlít leginkább, és mindegyik végén egy főellenféllel találkozunk. A kijelzőn minden pillanatban láthatjuk hogyan állunk energiával, hány ellenfelünk van, mennyire vagyunk hatékonyak. A pályák végeztével szinténk kapunk egy értékelést teljesítményünkről.

Bayonetta irányítása nagyon egyszerű. Négy gomb használható az alapműveletekre, az ütésre, a rúgásra, a fegyverhasználatra és az ugrásra. A más gombok használatával varázslatokat végezhetünk, és fegyvereink váltását érhetjük el. Két irányítási mód létezik. Egy egyszerűsített, automatikus, melyet a kezdők használhatnak. És van egy másik ahol minden mozgás a játékosra van bízva, így ezt a tapasztaltabb játékosoknak lehet ajánlani.
Multiplayer mód nincs, de ezt már tapasztalhattuk a hasonló játékoknál (azért akadnak ritka kivételek).

A Byonettában nincs idő pihenésre. Ahogy haladunk alőre úgy nyílik meg előttünk egyre több lehetőség, a pályák változatosan, jól vannak megszerkeztve. Időnként kisebb, nagyobb hangulati elemeket is találunk a játék folyamán, mely csak még jobban fokozza a vágyunkat a játék iránt. A harcrendszere a legjobben és legbarátságosabban használható a többi hasonló stílusú játékhoz képest.

Több fajta fegyverrel rendelkezhetünk. Vannak melyek csak közelharcra jók, és vannak melyekkel messzire is tudunk tüzelni, és a kettőnek a keveréke is megtalálható. Egy erős, de lassú fegyver közelharcra is jó, de célszerűen messzire tüzelésre is használhatjuk. A csaták elején magunk állíthatjuk össze a használni kívánt elemeket. Célszerű két félét összeállítani. Egyet mely közelharcra használható és egyet, melyet távolabbi célpontok ellen tudunk bevetni. A két féle beállítás között ugyanis játék közben tudunk válltani, ha a helyzet úgy kívánja.

Az ellenfelek legyőzésekor ne csak egy fajta rúgást, ütést, lövést használjunk, hanem ezek változatos kombinációját. Egyrészt így változatosabb, látványosabb a győzelem, és ha még sértetlenek is maradunk akkor külön díjban is részesülünk az ellenfél legyőzéséért. A változatos kombók használatával egy speciális támadást is aktíválhatunk, melyet egy folyamatosan telítődő sáv jelzi a képernyőn. Egy ilyen speciális támadás az "Átváltozás" vagy más néven "Climax" melyet főellenfeleink elpusztításához, kivégzéséhez érdemes használni.

A játék nem egy könnyű darab, de a mozgásokat be lehet gyakorolni. A nehézséget inkább az ellenfelek és a pályák kiismerése jelenti. Hogy ezek mennyire voltak sikeresek, arról a harcok végén értékelést kapunk. A kapott érmék lehetnek kőből, bronzból, aranyból vagy platinából, attól függően, hogy hogyan teljesítettünk.
Pénzért cserébe sok képességünket megnövelhetjük. Vásárolhatunk életerőt, ellenállást sebzések ellen, varázserőt növelő szereket, kiegészítőket, fegyvereket és speciális mozgásokat is. A speciális mozgások lehetnek kombinált támadások vagy alakváltozások. Pénzt a környezetünkben lévő tárgyak törésével, zúzásával gyűjthetünk. Ezen kívül a pályák előtt időnként feltűnik egy "Angel attack" nevezetű mini lövöldözős játék, melynek jutalma vagy tárgy vagy pénz.

A készítők nem sok időt pazaroltak a játék történetére, nem úgy mint a grafikára, látványra, átvezető jelenetek kidolgozására és az animációkra. Ezek nagyon jól sikerültek. Az aláfestő zenék is jól szólnak, mindig a helyzetnek megfelelően. Azonban egy-kettő már más játékból ismerős lehet (Afterburner, Outrun).

A pályatervezés szabadsága más játékokhoz viszonyítva nagyon sok lehetőséget biztosít, melyet sajnos a mozgások szabadsága nem használ ki eléggé. Ezt a játék stílusa és jellege is csak jobban behatárolja.

Próbálkozó szellemű játékosok azonban sem grafikája, sem zenéje, sem hangjai, sem játszhatósága miatt nem nyúlhatnak mellé. Hogy hosszútávon mennyire lehet, vagy érdemes visszatérni a játékhoz azt mindenki döntse el maga. A hosszára ugyanis nem lehet panasz. A játékidő hosszú, több nehézségi fokozattal is végig játszható, rengeteg a gyűjtögetnivaló, lesznek elrejtett kihívások (Alfheim Challenge).

Azonban azt is el kell ismerni, hogy játék még ennyire nem osztotta meg a közönséget. A játékot nagy hírverés előzte meg, repkedtek a 10/10-es osztályzatok. A játékosok mégis csak két féle képpen vélekedtek : vagy nagyon szerették a játékot, vagy nagyon utálták. Köztes értékelésű játékost nem igazán lehetett találni. A Bayonetta első része kritikusi szemmel sikert aratott, az eladások azonban nem ezt tükrözték. Nem fogyott rosszul, de annyira jól sem mint amekkorát a Platinum Games várt tőle.

 
Vélemények
----------------------------------------
Negatív Pozitív
"Egyszer nagyon kellemes élmény volt számomra is, de nem ez lesz az a játék, ami egyből eszembe jut majd, ha visszagondolok a generáció kínálatára."
----------------------------------------
"Annyira távol áll tőlem ez a játék, mert egyszerűen semmi nem fog meg ebben a játékban. Olvasgattam a játék után, egy-két videó, meg hasonló dolgok és az igazat megvallva azt láttam, hogy megoszlik a vélemény a gamerek között a Bayonettáról. Akinek tetszik az egyszerűen függő lesz, akinek pedig nem tetszik az a közelébe se merészkedik. Köztes nincs"
----------------------------------------
"Ez egy hulladék...és akkor még finoman fogalmaztam."
----------------------------------------
"Én komolyan nem értem miét rajonganak ezért annyira? Csak azt olvasom micsoda újitások vannak. Ez a játék szinte minden téren alulmúlja a Devil May Cry 4-t. Másik demo tesztben olvasom hogy bevezettek új rendszert, hogy van automatic funkciója, kezdőknek nem kell csak egy gombot nyomkodni. Devil May Cry 4-ben megvolt. Grafika pont mint a DMC4-ben, néhol zsúfoltabb ami bejöhet egyeseknek, de néhol nagyon gyenge texturákat látni. A történet egy akkora idiótaság hogy azt hinnéd jó, de nem mert nincs kidolgozva rendesen, és nem a Tarantino féle izléses élvezhető, hanem a tipikus japán nyugatinak nem való fajta. DMC4 nekem ebben is veri, nagyon, de egye fene nem fontos annyira ilyen játéknál. Baromi sok az átvezető és nagy részük szemét, gagyi, nincsenek rendesen megrendezve stb. Állóképekröl ne is szóljunk ugye mondhatjuk hogy ötletes lenne de nem ebben a játékban. És persze a főszereplő annyira nem való nyugati gyomornak hogy borzalom. Ez a szétteszi magát dolog még smafu, a haj véletlenül jó ötlet, de azok a borzalmas gagyi pózok amibe bevágja magát az egész harcot megöli nálam.

Hogy találhat valaki ki ilyet mikor egyszer már megalkotta Dantét hát nem hiszem el. Ebben a játékban egy jó dolog van a harcrendszer. De abban sincs semmi extra, hiszen volt idejük összegyúrni a DMC4et és a Ninja Gaident, beletömni pici újat és kész. A Torture attackok kifejezetten gagyik a Devil bringerhez képest, teljesen kivesznek a lendületböl. Brutálisak ötletesek, de gyorsabban kéne végigmenniük.
"
----------------------------------------
"A grafika tényleg szép,de nekem maga a játék egyáltalán nem tetszik. Olyan össze-visszaságnak tűnik az egész. A csaj, mint karakter sztem gáz,unszimpatikus. A zene illik hozzá ellenben... Hangsúlyozom, hogy ez csak az én szubjektív véleményem,és kifejezetten csak a demo után!! Biztos,hogy nem fogom megvenni... Marad a Wet!:) "
----------------------------------------
"hányni tudnék az ilyen és a hasonszőrű játékoktól..."
----------------------------------------
"Szerintem valami iszonyat gagyi egy játék, viszont nagyon látványos."
----------------------------------------
"Nos, nekem nagy kedvenc a DMC szal ez is tetszik. Viszont nem tom hogy megfigyeltétek-e de a DMC többek közt azért volt király, mert olyan mozdulatok voltak benne amiket az emberi test képes lenne végrehajtani, így sokkal jobban bele lehetett élni magunkat. Elvégre a DMC 3-at, 4-et mo-cap technológiával csinálták...

Itt pedig zavar hogy Bayonetta (még Voldot is megszégyenítve) úgy mozog mintha egy abnormálisan hajlékony robot lenne, vagy nincs igazam?

Ennek ellenére azért is végig tolom mert kíváncsi vok hogy a SEGA mire képes ezen a téren.

De sztem inkább maradok és várok egy DMC 5-öt:) "

----------------------------------------
"szép is jó is, de...............!

Rohadt bosszantó amikor egy kőkemény és villámgyors bunyó kellős közepén kifordul a kamera a látószögből és a tájat kell néznem nem ahogy az ellen nőszemély letámadna (és így esélyem sincs hogy az időlassítást bedobjam) Néha semmit sem látni az égészből és még ezernyi ilyen hiba. Hihetetlen bosszantó tud lenni a nézet sokszor.

M ivel sosem játszom easy-ben majdnem kihajítottam a lemezt az ablakon az ilyen dolgok miatt (iszonyat gyors tud lenni az akció és így bazi nehéz elsőre)

A DMC szerintem azért lényegesen jobb (jobban megkreált) anyag ennél"

----------------------------------------
"...a napokban kezdtem újra a játékot, ez a harmadik végigjátszásom már. Érdekes, mert egyre erősebb "szálak" kötnek a játékhoz, kicsit sem csökkent az érdeklődésem, sőt egyre jobban áll össze az egész, fedezek fel apró új részleteket, amik még zseniálisabbá teszik az összképet.

Két komolyabb negativ élményem van, az első technikai: mégpedig a V-Sync. Elég nagy tévén tolom (155 cm), a távolság mondjuk megfelelő, de ekkorában iszonyatosan zavaró a jelenség, a nyilt terepeken néha egészen elviselhetetlen. Gondolom ugyanaz az Xbox 360 betegség mint a Resident Evil 5 esetében volt, de utállom állitgatni a felbontást..., csinálhatna végre ezzel valamit az Microsoft...

A másik dolog a játékélménnyel kapcsolatos, mégpedig a motoros pályaszakasz. Ez nagyon nem jött be, jól játszható, de nagyon el van nyújtva, monoton..., közel nem éreztem ott a pörgést amit egyébként minden sarkon a játékban. "

----------------------------------------
"Az ending sajnos még nem nyílt meg előttem, szóval ezt is hagyom. Viszont a játék közbeni idiótaságok (a látványosan begőzölő ellenfelek, az elseggelések, a gitárral küzdő fazon, a törpe Power Rangers csapat, a csivava, meg összességében az a sok elmeroggyant mozdulat) nekem is nagy kedvencemmé tették."
----------------------------------------
"De eleve ki játszik egy hack'n'slash-sel a csavaros történet miatt? Legyen annyi keret, hogy felizgulva várjuk a következő összecsapást, aztán annyi. A maga módján pofon egyszerű a DMC is, a GoW is, mindegyikben csak annyi történet van, ami megalapoz egy stílust, amire aztán épül a játék. Fura, na, amikor valaki ennél a zsánernél azt hozza fel, hogy gagyi a történet meg irreális."
----------------------------------------
"Én végigjátszottam nem egyszer és nekem baromira bejött! Nekem baromira bejött és a DMC-nél is jobban tetszett."
----------------------------------------
"Akárhogy is hasonlígatják a DMC-hez vagy a God of War 3 -hoz, nekem mind2-t túlszárnyalja. Grafikailag és játékélményben is. Gondolom ezzel sokan nem értenek velem egyet dehát... kutyát se! Jah, és a nyugati ember gyomrárol csak annyit, hogy az eladások mást tükröznek! A karakterről csak annyit, még mindig jobb mint a Devil May Gay Dante."
----------------------------------------
"Két nap alatt végigtoltam a játékot, szerintem kib...ott jó lett :)"
----------------------------------------
"Napokban próbáltam én is,szimpla kíváncsiságból,Első blikkre ami lejött az a rohadt komoly és összetett harcrendszer és hozzá az iszonyat elborult japán zene és látványvilág.Mivel szerintem a harcrendszer adja az ilyen jellegű játékok lelkét(az pedig zseniális),jól el leszek vele majd és túl tudom tenni magam a designon ami igy elsőre hát nem volt a szívem csücske.

Darksidersel is hasonlóképp vagyok,ott is másfél óra volt míg túltettem magam a játék elején azon hogy itt aztán szinte mindent pofátlanul összeloptak.Utána már nem érdekelt mert rájöttem hogy így is kib...ott szórakoztató tud lenni,azóta játszom vele"

----------------------------------------

 

Achievementek

A Primer In The Magical Arts
Teljesítsd a Vestibule fejezetet. (10)

Fortitudo, Bringer Of Flame
Győzzd le Fortitudo-t bármilyen nehézségi szinten. (15)
Temperantia, Manipulator Of Wind
Győzzd le Temperantiát bármily nehézségi szinten. (15)
Iustitia, Giver Of Life
Győzzd le Iustitiát bármilyen nehézségi szinten. (15)
Sapientia, Controller Of Seas
Győzzd le Sapientiát bármilyen nehézségi szinten. (15)
Master Of The Heavens
Győzzd le Father Baldert bármilyen nehézségi szinten. (15)
Taste Of The Witching Hour
Játszd végig az összes fejezetet bármilyen nehézségi szinten. (30)
Chapters 1-4 (Normal)
Játszd végig normál nehézségi szinten az 1-4-ig fejezetet. (20)
Chapters 5-7 (Normal)
Játszd végig normál nehézségi szinten az 5-7-ig fejezetet. (20)
Chapters 8-11 (Normal)
Játszd végig normál nehézségi szinten a 8-11-ig fejezetet. (20)
Umbra Witch
Játszd végig az összes fejezetet normál nehézségi szinten. (20)
Legendary Dark Witch
Játszd végig az összes fejezetet Infinite Climax nehézségi szinten. (100)
I'm A Bit... I Mean Witch
Hajts végre egy Torture támadást. (5)
Feels Good, Doesn't It?
Hajts végre 50 Torture támadást. (20)
You Want To Touch Me?
Aktíváld a Witch Timeot (időlassítást) 10-szer. (10)
Nice Try
Aktíváld a Witch Timeot (időlassítást) 10-szer egymás után. (20)

Platinum!
Nyerjünk 10 Platinum medált. (20)

Double, Double, Toil And Trouble
Készíts 20 főzetet. (10)
Tread Not So Softly
Ráugrással öljünk meg egy ellenfelet. (10)
Nice And Relaxed
A Moon of Mahaa-Kalaa kiegészítőt viselve állítsd meg 10 ellenfél támadását. (5)
Touch And It Will Hurt
Moon of Mahaa-Kalaa kiegészítőt viselve indíts ellentámadást 10 alkalommal. (15)
Touch And It Will REALLY Hurt
Moon of Mahaa-Kalaa kiegészítőt viselve indíts ellentámadást egymás után 3 alkalommal. (25)
Come Here, Little Boy
Gaze Of Despairt kiegészítőt használva győzz le 5 ellenfelet, úgy hogy ne sebesülj meg. (30)
Wicked Weaver
Hajts végre egy Wicked Weave támadást miközben Dodge Offset-et (kikerülő manővert használsz. (10)
Wicked Weave Master
Hajts végre 20 Wicked Weave támadást miközben Dodge Offset-et (kikerülő manővert használsz. (20)
The Deepest Cut
Ölj meg 20 ellenfelet Shuraba Iai-Jutsu-ját (kard feltöltődését) használva. (20)
Higher And Higher
Kapj el a levegőben 10 ellenfelet a Kulshedra-t használva, még a földet érés előtt. (20)
The Ice Witch
Fagyasszunk meg 20 ellenfelet az Odette nevű kiegészítővel. (20)

Seeker Of Magic
Vásárolj 3 új technikai eszközt. (10)

Commander Of Magic
Vásárold meg az összes technikai eszközt. (20)
Record Collector
Szerezz meg 3 teljes Angelic Hymn Gold LP-t. (10)
Record Fanatic
Szerezzd meg az összes, 7db, Angelic Hymn Gold LP-t. (20)
Treasure Collector
Találd meg az Umbra boszorkányok végső nyughelyeinek felét. (10)
Treasure Fanatic
Találd meg az Umbra boszorkányok végső nyughelyeit (az összeset). (20)
The Path To The Heavens
Fedezd fel az összes Alfheim portált. (30)
Angel May Cry
Teljesítsd az Alfheim portálok felét. (20)

Angel Slayer
Teljesítsd az összes Alfheim portált. (30)

Truth In Its Purest Form
Találd meg Antonio összes jegyzetét. (30)
Naughty Tentacles
A 9. fejezetben folyamatosan, egymás után pusztítsuk el az összes nyúlványt. (20)
A Mother's Love
Védd meg Cerezát a 6. fejezetben, hogy ne érjenek hozzá, ne sérüljön meg. (20)
Fire The Afterburners
Szerezz platinum medált a 14. fejezet Verse 1, és Verse 2 (1. rész, 2.rész) részében. (20)
Just In The Nick Of Time
A 2. fejezben az utolsó pillanatban kerüld ki a vonatot ami el akar ütni. (5)
Chapters 12-13 (Normal)
Secret Achievements
A 12-13 fejezett teljesítsd Normal nehézségi szinten. (20)
Chapters 14-Epilogue (Normal)
Secret Achievements
Teljesítsd a 14. fejezetet az Epilogue-ig Normal nehézsési szinten. (20)
New Testament: Ch. 12-13 (Hard)
Secret Achievements
A 12-13 fejezett teljesítsd Hard nehézségi szinten. (20)
New Testament: Close The Book
Secret Achievements
Teljesítsd a 14. fejezetet az Epilogue-ig Normal nehézsési szinten. (20)

 

Byonetta Trailer

 

Bayonetta Endslate Trailer

 

Bayonetta értékelő bemutató


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ikonok magyarázat

Az oldalon 5 új ikon jelent meg melyek a játékok leírásával kapcsolatosak.

Leírás
Felkerültek a leírások
Vélemények
Felkerültek a vélemények
Achievementek
Felkerültek az achievementek
Videók
Felkerültek a játékot bemutató videók
Játék képek
Felkerültek a játékból mentett, és azt bemutató képek.


Rövid hírek

Készülőben lévő játékokról röviden néhány mondatban.


Bayonetta 2.
Már egy ideje terjed a hír, miszerint elkészülhet a folytatása a játéknak. Azonban egymás után jelennek meg a hírt megerősítő, majd cáfoló nyilatkozatok. A kiadó részéről egy biztosan felmerült, hogy el kellene készíteni a folytatást, de még semmilyen terv nem készült a játékkal kapcsolatban.

Dante's Inferno 2.
Aki végig játszotta az első részt az találkozhatott egy felirattal : "coming soon"
Ez már akkor folytatással kecsegtetett. Azonban egyesek egy álláshirdetést a folytatás készítéséhez társítanak. A Visceral Games "Environment Artist" - "Vezető Designert" keres egy sikeres játék folytatásának elkészítéséhez.

Darksiders 2.
Jön a játék folytatása. Egyesek már a megjelenés dátumát is vélni tudják. Amíg megjelenik, addig is íme 9 újabb kép a játékból. bővebben...

Copyright MyCorp © 2024
Honlapszerkesztő - uCoz