NyitólapRegisztrációBelépés
Hack & Slash stílusú xBox360-as játékok oldala
Leírások, vélemények, képek ...
Üdvözöllek Vendég | RSS
Honlap-menü

Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0

Belépés

Keresés
Enslaved Odyssey to the West borító Fejlesztő : Ninja Theory
Kiadó : Namco Bandai Games
Megjelenés : 2010. október 08.
Játék típusa : Akció
Multiplayer : Nincs
Enslaved Odyssey to the West logo

A történet szerint a XXII. században vagyunk, az emberiség a kihalás szélén áll, csak néhány túlélő bujkál, mecha-őrjáratok kutatnak a túlélők után. Rabszolga kereskedők, robotharcosok és egyéb más lények járnak a Földön, rettegésben tartva az embereket. A megtalált túlélők nagyrészét elpusztítják, a "szerencsésebbek" rabszolgák lesznek, és elszállítják őket a "Piramishoz".

Ha valaki egy igazi hack and slash játékot remél az csalódni fog, ugyanis nem tisztán hack and slash elemekből épül fel. Ügyesen gyúrták egybe a hack and slashre jellemző elemeket a kötött platformelemekkel, a nyitott, mászkálást, akciót és lopakodást igénylő elemekkel, és nem maradnak ki a versenyzős, utazós részek sem.

Főhősünk egy magányos harcos, aki szüleit korán elvesztette, egyedül nőtt fel a vadonban, élelmet keresve küzd az életben maradásért, és nem valami híres az eszéről. Monkey-nek hívják, mely egyrészt utal az arcvonásaira, másrész jellemző akrobatikus mozgására.
Másik főhősünk Tripitika, röviden csak Trip, aki teljesen ellentettje Monkey-nak. Családi közösségben nőtt fel, technikai tudása magasan a többiek felett áll, félénk, törékeny, ám rettenetesen elszánt leány.
Később csatlakozik hozzájuk Pigsy, aki nevéhez méltóan egy malacra hasonlít leginkább, aki egyben Trip apjának régi barátja is. A küldetések teljesítésénel nagy segítségünkre lehetnek mechás technikai tapasztalatai.

Már a megjelenés előtt nagy érdeklődéssel várta a játékosok többsége. Ez elsősorban nem a hack and slash stílusnak volt köszönhető, hanem a játék varázslatos világának. Nagyon sok játék sötét, komor környezetben játszódik, ezzel a játékkal a készítők most kiléptek a sorból. Színes, világos környezetet alkottak meg, és a két főhős kalndját próbálták meg előtérbe helyezni.

A két főhős egy rabokat szállító hajón találkozik először - szökés közben - ahol is bekapcsolódunk a játékba és átvesszük az irányítást. Itt tapasztalhatjuk meg először Monkey akrobarikus mozgását, ahogy ugrálunk a hajó egyik eleméről a másikra. Közös erővel sikerül megszabadulni, azonban nem valami felhőtlenül indul kettejük kapcsolata, hiszen Trip egy fejpánttal kényszeríti Monkey-t, hogy segítse hazajutni őt a hegyekben lévő falujába. Ez a kapcsolat idővel szövetséggé válik amire később szükségük is lesz. Kalandjaik a hegyi faluba érve ugyanis nem érnek véget, tovább mennek, hogy megkeressék a "Piramist", és kiderítsék ki áll a szörnyűségek mögött, és leszámoljanak vele.

A játékban nagy szerepe van a csapatmunkának. Monkey remekül mászik és harcol, addig Trip képes ajtókat kinyitni és elektronikai feladatokat megoldani. A területek feltérképezéséhez is kiválóan ért, melyhez meghackelt elektronikus szitakötőjét veszi igénybe. Pigsy a kisebb bombák elhejezésének szakértője, melyeket nekünk kell egy jól célzott lövéssel felrobbantanunk.
Monkey fejpántja audio kapcsolat létrehozására is alkalmas. Így tud Tripnek utasításokat adni ha úgy hozza a helyzet.
A harcokat azonban mindig a helyzetnek megfelelően kell kiválasztani. Fontos az időzítés, a taktika ugyan úgy mint a mecha-k kiismerése, főleg akkor amikor egyszerre többen is ránk támadnak.
A fejpánt azonban egyúttal hátrányt is jelent, mert ha az egyikünk meghal, akkor a másik is.
Az ellenség egy ősi mechanikus élétforma, melyek a 200 évvel ezelőtti nagy háború maradványai, és ártatlanok gyilkolására tervezték őket. Vannak belőlük gyengébbek és erősebbek is, különböző pajzsokkal, és támadásokkal felvértezve.

A harcrendszer eleninte nem valami bonyolult, de ahogy fejlődik főhősünk úgy fejlődik ez is. Fejleszthetjük az erőnket és a képességeinket, "vörös gömbök" gyűjtögetésével. Melyeknek igazán a főellenfelek legyőzésében vesszük nagy hasznát. Itt már nem elég fegyvereink között válogatnunk, hanem a környezeti lehetőségeket is érdemes kihasználnunk.
Vannak helyek ahol egyszerűen, csendben elkerülhetjük az ellenfeleket. Vannak olyanok ahol ránk van bízva a döntés, csendben elosonunk vagy harcba szállunk. És vannak olyanok, ahol elkerülhetetlen a harc.

Monkey felszerelése egy automatikus pajzs és egy plazmabot. A pajzs védelmet nyújt lövések és közelherc esetén is. A plazmabottal nem csak nagy erejű támadásokat tud kezdeményezni, hanem muníciót is ezzel tud gyűjteni. Egy másik érdekes felszerelése a "hoverboard". Ez leginkább egy gördeszkához hasonlít, aminek nincsenek kerekei és bármilyen pályán tud vele közlekedni, legyen az földön vagy vízen.

A környezetre sem lehet semmi panaszunk. New Yorkban járunk, de olyan környezetben ahogyan eddig talán még soha nem láttuk. New York épületei helyett csak romokat találunk amiket erdők, mezők nőttek be, néhol vízesésekkel tarkítva. Járhatunk itt romos városrészekben, hegyekben, öböl parton, folyók vájta föld alatti barlangrendszerekben...stb. Mind ezt szemet gyönyörködtető kivitelezésben. Szépek, élesek, élénkek, világosak a szinek amiket a tervezők felhasználtak.
Az apokaliptikus világokat játékokban legtöbbször szomorú környezetben, szürke - sötét színekkel álmodják a készítők. Itt azonban szakítottak ezzel a hagyománnyal, és nagyrészt élénk színeket használtak : kéket, narancssárgát, zöldet, lilát, sárgát, vöröset, rózsaszínt...stb.

A karakterek mozgására, párbeszédére is nagy hangsúlyt fektettek. Nagyon sok mozgást, arcmimikát élőben is felvettek, hogy a lehető legtermészetesebben tudják visszaadni a játékban. Voltak olyan részek amiket jelenetről jelenetre vettek fel, úgy mintha az egy igazi hollywoodi film lett volna. Monkey mozgását és szinkronhangját az az Andy Serkis adja, akinek Gollam vagy más néven Szméagol létrejöttét is köszönhetjük. Ezen felül maga a játék rendezését is neki köszönhetjük. Trip szerepét Lindsy Shaw tölti be, míg Pidsy mozgásait Richard Ridings-nek köszönhetjük.
Ezek az élethű megjelenések az átvezető jelenetekre is igazak, hiszen ehhez is színészek játékát vették alapul.

A zenéről sem rosszat sem jót nem lehet mondani. A legtöbb esetben csak "szólnak" a háttérben, azonban vannak néha olyan pillanatok amikor remekelnek, habár ebből nem sokkal találkozhatunk.

A játék 14 fejezetből áll, amit kb. 8 óra alatt végig lehet játszani. A játékot a jól eltalált környezet, izgalmas történet, gyönyörű grafika, érzelmekkel teli zene, adrenalin dús játék jellemzi.

A játékról nagyon sok jót lehetne még elmondnai, azonban van néhány rossz tulajdonsága is. Egy ideig minha egyre jobban magával ragadná a játékost a feladatok elvégzése, azonban a felén túlhaladva már kevés újdonsággal találkozunk. Nagy a valószínűsége annak, hogy eleve így tervezték a játékot. Ugyanis nem a bonyolult harcokra koncentráltak, hanem a történetre, és a két főszereplő ábrázolására, valamint a környezet rendhagyó kialakítására.

A kiadott demo alapján nem érdemes döntést hozni, hogy jó vagy rossz a játék, mert nem tudja visszaadni a teljes játék hangulatát. Nagyon sok mozgást kihagytak belőle, sok eszközt nem tudunk kipróbálni ami pedig szerepel a teljes játékban.

A játék alapjául egy több mint 400 éves, 1590-ben kiadott kínai regény szolgált. Maga a könyv elősször szerző nélkül jelent meg Kínában. A könyv története több tv sorozatnak, színházi darabnak, és filmnek szolgált alapjául. Készítettek egy Tiltott Királyság című filmet is belőle (2007-ben), melyben Jet-Li játsza a főszerepet, a Majomkirályt. Egy másik szerepet Jackie Chan kapott a filmben. Maga a film nem sikerült valami jól, egyedül a két sztárnak a játéka mentette meg a totális bukástól.
A játék alapjaiban megeggyezik a regénnyel, de a szereplők és a cselekmény már sok helyen eltér az eredetitől. Egyedül Monkey kapta meg a Majomkirály személyiségbeli tulajdonságait.

 
Vélemények
----------------------------------------
Negatív Pozitív
"Hát nemtudom, nekem egy kicsit folytonos a game. Ugyanazok az ellenfelek, csak erősebbek vagy pajzsal támadnak. A vége felé már kezd unalmas lenni, amúgy nem annyira rosz."
----------------------------------------
"Én az egész játékra ezt mondanám. Igénytelen engine, harcok, átvezetők, színek, egy trash úgy ahogy van."
----------------------------------------
"Engem annyira nem hozott lázba a játék a demó alapján, de a teljes játék viszont igen. Nagyon tetszett, bejövős volt... "
----------------------------------------
"Engem már az első kiszivárgott videók óta érdekelt a játék, nagyon megfogtak a karakterek és a világ amelyben játszódik. A demó kipróbálása pedig csak hab volt a tortán."
----------------------------------------
"Engem teljesen elvarázsolt, a vége meg nem is tudom, várjam a folytatást? Annyira megszerettem a főszereplőket."
----------------------------------------
"Már háromszor végigjátszottam, de nem tudok betelni vele. Mindenesetre azt le kell szögezni, hogy aki kihívásokra, újdonságra vágyik, az ne itt keresgéljen. Hardon kb 12 éves kor fölött bárki végigtolja, és a harcrendszer sem túl mély. Akit viszont egy fantasztikus történet, szerethető karakterek és egyedi hangulat hoz lázba, és nem zavarja, hogy a 8-10 órás single playeren kívül nincs benne semmi más, az simán tegyen egy próbát vele."
----------------------------------------
"Tetszik a világ meg, tele van jó ötletekkel."
----------------------------------------
"Kiemelkedő hangulattal rendelkező játék, végre színek, nem szürke-barna-fekete minden, fantasztikus szinkron, jó szövegek."
----------------------------------------
"A játék összefoglalva:
- jól néz ki
- egyedi a design
- jó a történet
- jók a szinészi játékok
- és még humoros is."

----------------------------------------
"Imádom ezt a játékot!!!!!!"
----------------------------------------
"Nekem az év legjobb játéka. Ha tényleg lenne folytatása/előzménye, akkor azt is mindenképp beszerezném."
----------------------------------------
"Kiemelkedő hangulattal rendelkező játék, végre színek, nem szürke-barna-fekete minden, fantasztikus szinkron, jó szövegek."
----------------------------------------

 

Achievementek

Free!
Teljesítsd az 1. fejezetet. (10)

Sightseeing
Teljesítsd a 2. fejezetet. (10)
Up on the Roof
Teljesítsd a 3. fejezetet. (10)
Caught a Show on Broadway
Teljesítsd a 4. fejezetet. (10)
Escaped New York
Teljesítsd az 5. fejezetet. (10)
A Bridge Too Far
Teljesítsd a 6. fejezetet. (15)
There You Are
Teljesítsd a 7. fejezetet. (15)
Windy Passage
Teljesítsd a 8. fejezetet. (15)
To Meet a Pig
Teljesítsd a 9. fejezetet. (20)
What a Pig
Teljesítsd a 10. fejezetet. (20)
Swine Flew
Teljesítsd a 11. fejezetet. (20)
Sub-way
Teljesítsd a 12. fejezetet. (25)
Anchors Away!
Teljesítsd a 13. fejezetet. (25)
Smoky Bacon
Teljesítsd a 14. fejezetet. (25)
Free The Slaves
Free the Slaves. (25)
Headcase
Headshot a Demolition mech 20 times. (10)

Trainee Monkey
Teljesítsd az összes fejezetet Easy nehézségi szinten. (25)

Monkey Magic
Teljesítsd az összes fejezetet Normal nehézségi szinten. (50)
Great Sage Equal of Heaven
Teljesítsd az összes fejezetet Hard nehézségi szinten. (100)
You Swine
Beat Pigsy to the top of the Decaying Titan. (15)
Bad Doggy
Mentsd meg Trip-et Dog-tól kevesebb mint 36 másodperc alatt. (15)
Got the Horn
Mentsd meg Trip-et Rhino-tól kevesebb mint 35 másodperc alatt. (15)
Lover, Not a Fighter
Sneak past a group of enemies without alerting then. (15)
Matador
Kill the Rhino without getting hit by his Charge Attack. (15)
Mined the Gap
Knock an enemy back into a mine. (15)
Over Here!
Distract 20 different enemies. (15)
Stunning
Stun 75 different enemies. (15)
Close Call
Kill a Broadcaster with 1 second on the clock. (15)

Boom!
A "Bomb Takedown" használatával ölj meg 2 ellenfelet. (15)

Role Reversal
A "Gun Scout Hijack" használatával ölj meg 10 ellenfelet. (15)
Out Cold
Stun 3 enemies at once with a Radial Stun Blast. (15)
Double Punch
Use Stun Blast then Plasma Blast to kill 25 shielded enemies. (15)
Mech Murderer
Ölj meg 200 ellenfelet. (15)
Counterintuitive
Hajts végre 20 Counter Attacks-t. (15)
Kebabed
Kill 3 enemies with a penetrating Plasma Blast. (15)
Attacks Evasion
Perform 20 Evade Attacks that hit an enemy. (15)

Invincible
Teljesíts egy fejezetet meghalás nélkül (Except Chapter 1). (15)

Got Your Back
Rescue Trip 3 times after she has performed an EMP. (15)
Untouchable
Teljesíts egy fejezetett úgy, hogy ne veszíts az életerődből. (50)
Fully Loaded
Vásárold meg az összes fejlesztést. (30)
Tough as They Come
Vásárold meg az összes Életerő fejlesztést. (15)
Fighting Fit
Vásárold meg az összes Harci fejlesztést. (15)
Check My Weapon
Purchase all Staff Upgrades. (15)
Shielded from Harm
Vásárold meg az összes Pajzs fejlesztést. (15)
Mask Collector
Gyűjtsd össze a Mask-ok felét. (20)
Mask Curator
Gyűjtsd össze az összes Mask-ot. (50)
Tech Collector
Gyűjtsd össze a Tech Orb-ok felét. (15)
Tech Collector
Gyűjtsd össze az összes Tech Orb-ot. (50)

 

Enslaved - Odyssey to the West - E3 Trailer

 

Enslaved - Odyssey to the West - GamesCom Trailer

 

Enslaved - Odyssey to the West - Launch Trailer

 

Enslaved - Odyssey to the West - Official Gameplay Trailer

 

Enslaved - Odyssey to the West - Dragonfly Teamwork

 

Enslaved - Odyssey to the West - Game Footage

 

Enslaved - Odyssey to the West - Pigsy Perfect 10 Gameplay

 

Enslaved - Odyssey to the West - Rhino Battle

 

Enslaved - Odyssey to the West - Pole Fighting


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ikonok magyarázat

Az oldalon 5 új ikon jelent meg melyek a játékok leírásával kapcsolatosak.

Leírás
Felkerültek a leírások
Vélemények
Felkerültek a vélemények
Achievementek
Felkerültek az achievementek
Videók
Felkerültek a játékot bemutató videók
Játék képek
Felkerültek a játékból mentett, és azt bemutató képek.


Rövid hírek

Készülőben lévő játékokról röviden néhány mondatban.


Bayonetta 2.
Már egy ideje terjed a hír, miszerint elkészülhet a folytatása a játéknak. Azonban egymás után jelennek meg a hírt megerősítő, majd cáfoló nyilatkozatok. A kiadó részéről egy biztosan felmerült, hogy el kellene készíteni a folytatást, de még semmilyen terv nem készült a játékkal kapcsolatban.

Dante's Inferno 2.
Aki végig játszotta az első részt az találkozhatott egy felirattal : "coming soon"
Ez már akkor folytatással kecsegtetett. Azonban egyesek egy álláshirdetést a folytatás készítéséhez társítanak. A Visceral Games "Environment Artist" - "Vezető Designert" keres egy sikeres játék folytatásának elkészítéséhez.

Darksiders 2.
Jön a játék folytatása. Egyesek már a megjelenés dátumát is vélni tudják. Amíg megjelenik, addig is íme 9 újabb kép a játékból. bővebben...

Copyright MyCorp © 2024
Honlapszerkesztő - uCoz