Ehhez hasonló játék már jelent meg korábban, ez volt az X-Blades, ha még valaki emlékszik rá. Nem volt annyira jó játék, de nem is tartozott a rosszak közé. Aki nem várt tőle túl sokat az még élvezhette is az agyatlan mészárlást. A fejlesztők próbáltak tanulni az X-Blades hibáiból. Megpróbáltak a történetre jobban odafigyelni, a látványt is változtattak, hogy a közönség jobban elfogadja. Sajnos azt is el kell mondani, hogy nem minden ötlet a sajátjuk. Lecsippentettek egy két ötletet a God of Warból, és a népszerű Prince of Persia egyes részeiből. A történet szerint Ayumi egy harc során megérintett egy izzó gömböt, amit nem lett volna szabad. Így azonban egy furcs és misztikus helyre került, melyet Dragonland-nek hívnak. Hogy haza kerüljön el kell jutnia a sziget másik végére, Dragon Templ-be, hogy megérintsen egy másik tárgyat ami haza repíti. Utunk során számos ellenféllel kerülünk szembe. A látvánnyal nem sok gondunk lehet, elég változatos. Megfordulunk őserdőkben, fagyos fennsíkon, lepusztult romos városokban, templomokban, barlangokban. Azonban akármennyire is szeretnénk ezeket a területeket nem járhatjuk be kedvünk szerint. A látvány elég változatosra sikerült. Javult az X-Blades-hez képest, ezt azonnal észre lehet venni, de a két játék között eltelt időhöz képest nem lett annyival jobb. Az elődhöz képest eben a részben elhagyták a manga stílust. A szinkron sem sokat változott, maradtak az egyszerű párbeszédek. Ayuminak a hangját egy orosz szinkronszínésznő kölcsönzi a hangját. A játék alatt hallható zene, és az effektek nem rosszak, de többet is ki lehetett volna belőle hozni. Nem árulok el nagy titkot, hogy hozza az előző rész színvonalát, se többet se kevesebbet. Utunk során a mészárlások közepette érdemes kincsesládákat is keresgélnünk. Ezekből ugyanis több extra felszerelést is kapunk, mint közelherci és lőfegyvereket. Az ellenség legyőzésével tapasztalati pontokat szerzünk, amiket saját magunk fejlesztésére költhetünk. Ezekre szükségünk is lesz, ha tovább szertetnénk jutni, hiszen egyre nagyobb kihívással találkozunk utunk során. Az így megszerzett tulajdonságokat ki is próbálhatjuk mielőtt ténylegesen használatba vennénk. Ezt érdemes is megtenni hiszen nagyobb a választék, mint amire ténylegesen szükségünk lenne. Eddig nem sok változást tapasztalni az X-Blades-hez képest. Pedig van. Jöjjön mindjárt az egyik legfontosabb. A játéba beépítettek egy idő-visszatekeréses funkciót is, melyet több helyen alkalmazhatunk, sőt vannak olyan feladatok is melyeket csak ennek segítségével tudunk megoldani. Segítségünkre lehet feladványok megoldásánál, kapcsolók aktíválásakor, főellenségek legyőzésekor. Az idő visszatekerés alatt megváltoztathatunk dolgokat amíg múltbéli alakunk az aktuális feladattal van alfoglalva. Így lehetséges például, hogy egyszerre két Ayumi adjon le lövéseket a főellenfelekre. Azonban oda kell figyelni a használatára, uganis ha egy adott feladatnál többször használjuk a képernyő el kezd sötétedni és homályosodni. Ráadásul nem mindig és nem mindenhol tudjuk használni, csak ott ahol a játék megengedi. A másik érdekesség, ami nem sok hack and slash játéra jellemző, hogy multiplayer lehetőséget is építettek a játékba. Itt kettős feladatunk van, egyrészt meg kell védenünk a saját bázisunkat, másrészt el kell foglalni az ellenfélét. Itt már egy kis gondolkodásra is szükség van, hiszen védekezni és támadni is egyszerre nem könnyű. Nehéz nem összehasonlítani az X-Blades-ban tapasztaltakkal. Hiszen akár merre is tartunk a játékban előkerülnek ismerős jelenetek melyeket mintha már látunk volna valahol.
Blades of Tome E3 Teaser Trailer
Blades of Time Launch Trailer
Blades of Time Gameplay Trailer
Blades of Time |
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -